Facebook Ads7 kwietnia 2022

Reklama na Facebooku - dlaczego Twoja kampania nie zarabia?

Które błędy w reklamach na Facebooku kosztują najwięcej? Na co musisz uważać przy tworzeniu nowych kampanii? W jaki sposób zwiększyć efektywność obecnych reklam?

W tym artykule dzielę się 7 najczęstszymi i najbardziej kosztownymi błędami, jakie obserwuje na kontach reklamowych. Sprawdź w jaki sposób unikać tych błędów i zwiększyć efektywność Twoich kampanii.

Działamy!

 

1. Brak testów A/B

Najczęstszym błędem jest brak przemyślanych testów A/B. W swoich kampaniach koniecznie testuj dwa podstawowe czynniki wpływające na wyniki:
– grupy odbiorców,
– kreacje reklamowe.

Testowanie tych dwóch czynników to absolutny fundament optymalizacji. Niezależnie od wysokości Twojego budżetu reklamowego. Więcej o testowaniu pisałem w tym artykule: https://dawidczoska.pl/reklama-na-facebooku-7-optymalizacji/ 

 

2. Słaba kreacja reklamowa

Kolejnym błędem jest zaniedbywanie wyglądu kreacji reklamowej. Zarówno na poziomie graficznym, jak i tekstowym. Spora część początkujących przykłada dużo większą rolę do ustawień oraz targetowania, zapominając często o tym że to kreacja jest najważniejszym elementem całej kampanii. 

To reklama w największym stopniu decyduje o sukcesie bądź porażce kampanii. Dlatego warto przetestować 2-3 różne kreacje reklamowe, używać kontrastowych kolorów, zdjęć pracowników czy przemyślanych tekstów reklamowych.

 

3. Brak strategii

To błąd, który mnie jako stratega boli najmocniej. Przed rozpoczęciem kampanii koniecznie opracuj strategię marketingową Twojej firmy. Pamiętaj, że reklama na Facebooku to tylko jeden z kanałów dotarcia do potencjalnych klientów. JEDEN. 

Bez dobrze przemyślanej strategii na poziomie marki oraz lejka marketingowego Twój sukces składasz w ręce przypadku i dobrych ustawień. Jeżeli chcesz wiedzieć w jaki sposób podejść do tematu strategii marketingowej, to zerknij na mój artykuł w tym temacie: https://dawidczoska.pl/strategia-marketingowa-elementy/ 

 

4. Brak Pixela Facebooka

Kolejny błąd to brak implementacji Pixela Facebooka na stronie internetowej. To absolutna konieczność – zarówno pod kątem mierzenia efektywności kampanii, jak i docierania w kampaniach remarketingowych do osób, które Twoją stronę odwiedziły. 

Jeżeli masz problem z instalacją, to zapraszam to obejrzenia krótkiego poradnika na moim YouTubie: https://www.youtube.com/watch?v=0KkNzM-SpmY&t=1s 

 

5. Myślenie pojedynczą kampanią

Błąd poniekąd wynikający z braku strategii marketingowej. Korzystanie z reklam na Facebooku powinno być elementem większej strategii marketingowej, ale także samo w sobie powinno być przemyślane. 

Bardzo często obserwuję podejście na zasadzie ,,to może dziś promujmy to’’, ,,ustawmy kampanie na to’’, ,,od jutra promujmy to’’. Takie działanie zazwyczaj przepala budżet reklamowy na większości kampanii. Długoterminowo nie budujemy też spójnego wizerunku marki.

 

6. Nastawienie na szybki wynik

Czy kojarzysz drogi czytelniku efekt czystej ekspozycji? W skrócie mówi on o tym, że im częściej spotykamy się z daną marką, tym większe mamy do niej zaufanie. I między innymi z tego powodu marketing to inwestycja długoterminowa.

Ile randek potrzebujesz, aby wejść z kimś w długoterminowy związek? Podobnie jest w marketingu. Każda kolejna styczność z marką zwiększa szansę na sprzedaż. Klienci potrzebują zaufać naszej marce, zanim przejdą do zakupu naszych produktów czy usług.

 

7. Zbyt wąskie targetowanie

Bogate możliwości targetowania reklam na Facebooku wprawiają w zachwyt każdego początkującego marketera. To jeden z głównych powodów, dla których często spotykam się ze zbyt mocnym zawężeniem grup odbiorców.

Jeżeli ustawiamy kampanię na cel konwersje, to nie musimy używać 10-20 zainteresowań do zawężania grupy odbiorców. Algorytm całkiem sprawnie poradzi sobie z dotarciem do odpowiednich osób.

 

Pamiętaj, że najważniejsze to mieć plan i konsekwentnie go realizować. Opracowanie strategii i jej realizacja to klucz do dobrych wyników kampanii.

 

Komentarze
Komentarze

Proponowane artykuły

16 maja 2022

3-krotny wzrost przychodów w rok, dzięki strategii marketingowej

Case study - Strategia marketingowa dla marki Joanny Węglarz
5 maja 2022

Grupa docelowa – co musisz o niej wiedzieć?

Wiedza o grupie docelowej przekłada się na efektywność marketingu. Dlaczego zatem tak często informacje o grupie docelowej są traktowane jako przykry obowiązek?
20 kwietnia 2022

Jak zbudować zaufanie do marki?

Klient, który ma zaufanie do marki jest dużo bardziej skłonny do zakupu. Taki klient wykazuje też dużo większą lojalność wobec marki. W jaki sposób...