Cele reklamowe na Facebooku - jak wybrać odpowiedni?
Wybór odpowiedniego celu reklamowego to pierwszy krok przy ustawieniu nowej kampanii. W tym artykule wyjaśnię, w jaki sposób wybierać cele reklamowe na Facebooku.
Cele reklamowe na Facebooku
Dlaczego wybór celu reklamowego jest tak ważny dla wyników kampanii? Przede wszystkim jest to informacja dla algorytmu o Twoim priorytecie. Chcesz dotrzeć do jak największej grupy osób? Proszę bardzo, wybierz cel zasięg. Chcesz sprzedać? Cel konwersje jest dla Ciebie. Chcesz mieć więcej lajków? Ustaw kampanie na aktywność.
Algorytm Facebooka będzie starał się znaleźć wśród grupy odbiorców, którą wybierzesz w zestawie reklam takie osoby, które z największym prawdopodobieństwem spełnią cel kampanii. Czyli będzie szukać osób, którym może się tanio wyświetlić (cel zasięg), które chętnie kupują z reklam (cel konwersje) lub które dużo lajkują (cel aktywność).
To najistotniejsza rola celów reklamowych. Algorytm Facebooka będzie skupiał się na tym, żeby główny cel kampanii został zrealizowany jak najlepiej. Stąd musisz dobrze przemyśleć na czym tak naprawdę Tobie zależy.
Lista celów reklamowych wygląda tak:
Przejdźmy zatem krok po kroku przez każdy z celów reklamowych.
1. Zasięg/Rozpoznawalność
Tych celi reklamowych używam tylko w dwóch przypadkach:
– wąska grupa odbiorców, zawężona najczęściej lokalizacją (np. mała miejscowość dla usług lokalnych),
– niski budżet reklamowy (poniżej 600 zł miesięcznie).
W pozostałych przypadkach cel zasięg powoduje jedynie szerokie wyświetlanie reklam, co przy niskiej częstotliwości wyświetlania rzadko przynosi jakikolwiek efekt biznesowy.
2. Ruch
Najczęściej w swoich kampaniach wykorzystuję właśnie cel ruch. Jego główne zastosowanie to kierowanie odbiorcy na stronę internetową lub landing page. Pamiętaj, że doskonale z tym celem reklamowym współpracują kreacje reklamowe, które mają jedno, konkretne CTA (wezwanie do akcji).
3. Aktywność
Z celu aktywność korzystam w trzech przypadkach:
– promocja postów z profilu celem pozyskania aktywności pod nimi,
– kampanie na polubienia profilu (obecnie rzadko wykorzystywane, ze względu na spadek znaczenia liczby polubień profilu),
– promocja wydarzeń (opłacalne tylko przy bardzo dużych wydarzeniach).
Jeżeli elementem Twojego lejka jest pozyskiwanie aktywności pod postami, to ten cel będzie dla Ciebie częstym wyborem. We wszystkich pozostałych przypadkach radzę dwa razy przemyśleć ustawienie kampanii w ten sposób.
4. Instalacje aplikacji
Cel instalacje aplikacji wykorzystuję oczywiście przy promocji aplikacji. Przyznam jednak szczerze, że częściej sprawdza się ścieżka kierowania odbiorcy na landing page, na którym jest możliwość pobrania aplikacji. Cel instalacja aplikacji sprawdza się przy założeniu, że reklamę kierujemy do osób, które miały już styczność z naszą aplikacją.
5. Wyświetlenie filmu
Jeżeli zależy Ci na promocji contentu video, to będzie to dobry wybór. Ten cel reklamowy pozwoli Ci z największym prawdopodobieństwem zwiększyć liczbę wyświetleń Twojego video. Pamiętaj jednak, że jeżeli Twoim nadrzędnym celem jest na przykład przejście odbiorcy na stronę internetową to skorzystaj z celu ,,ruch’’.
6. Pozyskiwanie kontaktów
Ten cel reklamowy możesz wykorzystać przy tzw. lead generation. Warto przetestować ten cel, jeżeli Twój marketing bazuje na generowaniu kontaktów. Pamiętaj jednak, że wiele wypełnień formularzy będzie przypadkowych. To zupełnie normalne przy tym celu reklamowym.
7. Wiadomości
Chcesz otrzymywać więcej zapytań na messengera? Możesz wypróbować cel wiadomości. Podobnie jak w przypadku pozyskiwania kontaktów musisz się jednak liczyć z wieloma przypadkowo wypełnionymi wiadomościami.
8. Konwersje
Ten cel reklamowy wykorzystuję tylko przy kampaniach remarketingowych, czyli skierowanych do odbiorców, którzy mieli styczność z Twoją firmą. Ten cel bazuje na zdarzeniach ustawionych przez Piksel Facebooka. Może to być na przykład sprzedaż w sklepie internetowym, wypełnienie formularza czy pobranie jakiegokolwiek pliku.
Musisz pamiętać o jednej, bardzo istotnej rzeczy. Żeby kampania ustawiona na jakikolwiek cel działała dobrze, musi uzbierać co najmniej 30-50 zdarzeń. Więc jeżeli Twój budżet marketingowy nie pozwala osiągać 30 konwersji w skali miesiąca, to ustaw zdarzenie, które występuje częściej. Albo nawet rozważ ustawienie kampanii o celu ruch.
9. Sprzedaż z katalogu
Ten cel jest najskuteczniejszą formą sprzedaży na Facebooku dla sklepów internetowych. Pozwala w sposób automatyczny wyświetlać produkty przeglądane wcześniej na sklepie przez danego użytkownika. Użycie tego celu wymaga jednak poprawnie skonfigurowanego Piksela oraz katalogu produktów.
Jak wybrać cele reklamowe na Facebooku?
Wyboru celu reklamowego dokonaj na podstawie:
👉 głównego celu Twojej kampanii,
👉 tego, czy kampania przyniesie minimum 30 zdarzeń (kliknięć, zakupów, dodań do koszyka, aktywności),
👉 priorytetu biznesowego.
Pamiętaj o przemyślanej decyzji dotyczącej celu reklamowego. Odpowiedni wybór ma wpływ na późniejszą optymalizację, a więc i wynik biznesowy kampanii.