Marketing6 maja 2020

Jak wyprzedzić konkurencję?

Zastanawiasz się jak wyprzedzić konkurencję? Mam dla Ciebie bardzo konkretną wskazówkę – znajdź swoje USP. Co kryje się za tym skrótem i jak znaleźć swoje USP? Już wyjaśniam 🙂

Możesz obejrzeć również wersję video, którą zamieszczam poniżej. Jednak na dole wpisu czeka na Ciebie mały prezent, więc warto też zerknąć na część tekstową.

Działamy!

 

Czym jest USP?

Skrót USP to dosłownie Unique Selling Proposition, czyli unikalna cecha oferty. To takie cechy produktu lub usługi, które wyróżniają Cię spośród całego rynku. To właśnie te cechy musisz pokazywać na pierwszym marketingowym froncie. Dlaczego? Bo jest to Twoja przewaga konkurencyjna. Możesz się tym wyróżnić i zachęcić klienta do wybrania właśnie Twojej oferty. Musi to być coś, czego nie ma żadna konkurencja. Jak znaleźć swoje USP?

 

Jak znaleźć przewagi konkurencyjne?

Ja zawsze robię to w taki sposób:


Działanie #1

Wypisz sobie na kartce wszystkie cechy oferty danego produktu lub usługi, które odnajdziesz u Twojej konkurencji. Na przykładzie mojego szkolenia wygląda to tak:
– prezentacje po szkoleniu,
– obiad w przerwie szkolenia,
– serwis kawowy,
– certyfikat po ukończeniu szkolenia,
– godzinna konsultacja w cenie szkolenia.

Kolejny krok to wymyślenie 1-3 dodatkowych cech, których brakuje konkurencji. U mnie była to jedna cecha: konsultacja miesiąc, dwa miesiące i trzy miesiące po szkoleniu. Dzięki temu uczestnicy szkoleń otrzymali opiekę po szkoleniu oraz wiedzieli, że mogą liczyć na moją pomoc we wdrożeniu materiały ze szkolenia.


I tu kolejna rzecz – bardzo ważna jest użyteczność tej dodatkowej cechy. Postaraj się, aby te dodatkowe cechy podniosły jakość Twojego produktu czy usługi. Dzięki temu zdobędziesz przewagę nad konkurencją, a także zyskasz wyższe zadowolenie klienta – co przełoży się na więcej klientów z polecenia 🙂

 

Zadbaj o społeczny dowód słuszności

Warto również zadbać o opinie klientów, które potwierdzą autentyczność Twoich przewag konkurencyjnych. Poproś o opinie byłych klientów, a następnie umieść je na stronie internetowej. Może ktoś będzie w stanie nagrać video, na którym opowiada o przygodzie z Twoją firmą? Będziesz mógł to potem wykorzystać w social mediach.

Celem jest potwierdzenie USP (unikalnej cechy oferty) w oczach klienta. Jeżeli będziesz to komunikował i potwierdzisz to dodatkowo opiniami klientów to stworzysz jeden z najskuteczniejszych mechanizmów marketingowych.


I na koniec obiecany prezent. Daj znać w komentarzu jakie unikalne cechy oferty przygotowałeś/aś dla swojej firmy. Dam Ci znać w komentarzu jak najlepiej ogłosić Twoim klientom tę informację. Podam konkretną wskazówkę dotyczącą komunikacji tej przewagi konkurencyjnej.

Zatem czekam na informację w komentarzu 🙂

 

 

Komentarze
Komentarze

Proponowane artykuły

16 maja 2022

3-krotny wzrost przychodów w rok, dzięki strategii marketingowej

Case study - Strategia marketingowa dla marki Joanny Węglarz
5 maja 2022

Grupa docelowa – co musisz o niej wiedzieć?

Wiedza o grupie docelowej przekłada się na efektywność marketingu. Dlaczego zatem tak często informacje o grupie docelowej są traktowane jako przykry obowiązek?
20 kwietnia 2022

Jak zbudować zaufanie do marki?

Klient, który ma zaufanie do marki jest dużo bardziej skłonny do zakupu. Taki klient wykazuje też dużo większą lojalność wobec marki. W jaki sposób...