Marketing6 maja 2020

Jak wyprzedzić konkurencję?

Zastanawiasz się jak wyprzedzić konkurencję? Mam dla Ciebie bardzo konkretną wskazówkę – znajdź swoje USP. Co kryje się za tym skrótem i jak znaleźć swoje USP? Już wyjaśniam 🙂

Możesz obejrzeć również wersję video, którą zamieszczam poniżej. Jednak na dole wpisu czeka na Ciebie mały prezent, więc warto też zerknąć na część tekstową.

Działamy!

 

Czym jest USP?

Skrót USP to dosłownie Unique Selling Proposition, czyli unikalna cecha oferty. To takie cechy produktu lub usługi, które wyróżniają Cię spośród całego rynku. To właśnie te cechy musisz pokazywać na pierwszym marketingowym froncie. Dlaczego? Bo jest to Twoja przewaga konkurencyjna. Możesz się tym wyróżnić i zachęcić klienta do wybrania właśnie Twojej oferty. Musi to być coś, czego nie ma żadna konkurencja. Jak znaleźć swoje USP?

 

Jak znaleźć przewagi konkurencyjne?

Ja zawsze robię to w taki sposób:


Działanie #1

Wypisz sobie na kartce wszystkie cechy oferty danego produktu lub usługi, które odnajdziesz u Twojej konkurencji. Na przykładzie mojego szkolenia wygląda to tak:
– prezentacje po szkoleniu,
– obiad w przerwie szkolenia,
– serwis kawowy,
– certyfikat po ukończeniu szkolenia,
– godzinna konsultacja w cenie szkolenia.

Kolejny krok to wymyślenie 1-3 dodatkowych cech, których brakuje konkurencji. U mnie była to jedna cecha: konsultacja miesiąc, dwa miesiące i trzy miesiące po szkoleniu. Dzięki temu uczestnicy szkoleń otrzymali opiekę po szkoleniu oraz wiedzieli, że mogą liczyć na moją pomoc we wdrożeniu materiały ze szkolenia.


I tu kolejna rzecz – bardzo ważna jest użyteczność tej dodatkowej cechy. Postaraj się, aby te dodatkowe cechy podniosły jakość Twojego produktu czy usługi. Dzięki temu zdobędziesz przewagę nad konkurencją, a także zyskasz wyższe zadowolenie klienta – co przełoży się na więcej klientów z polecenia 🙂

 

Zadbaj o społeczny dowód słuszności

Warto również zadbać o opinie klientów, które potwierdzą autentyczność Twoich przewag konkurencyjnych. Poproś o opinie byłych klientów, a następnie umieść je na stronie internetowej. Może ktoś będzie w stanie nagrać video, na którym opowiada o przygodzie z Twoją firmą? Będziesz mógł to potem wykorzystać w social mediach.

Celem jest potwierdzenie USP (unikalnej cechy oferty) w oczach klienta. Jeżeli będziesz to komunikował i potwierdzisz to dodatkowo opiniami klientów to stworzysz jeden z najskuteczniejszych mechanizmów marketingowych.


I na koniec obiecany prezent. Daj znać w komentarzu jakie unikalne cechy oferty przygotowałeś/aś dla swojej firmy. Dam Ci znać w komentarzu jak najlepiej ogłosić Twoim klientom tę informację. Podam konkretną wskazówkę dotyczącą komunikacji tej przewagi konkurencyjnej.

Zatem czekam na informację w komentarzu 🙂

 

 

Komentarze
Komentarze

Proponowane artykuły

17 czerwca 2020

Ile kosztuje reklama na Facebooku? | Autor: Kinga Bobrowska

Jak to jest z tym Facebookiem? Czy trzeba mieć duży budżet reklamowy, by osiągnąć spektakularny sukces? Cóż, to jedno z tych pytań, na które...
3 czerwca 2020

Jak napisałem pierwszego e-booka?

Najtrudniejszy pierwszy krok. Właśnie dlatego postanowiłem stworzyć artykuł, w którym krok po kroku wyjaśnię jak przebiegał proces tworzenia mojego e-booka ,,7 skutecznych sposobów pozyskania...
21 maja 2020

Jak zarabiać na blogowaniu?

Jak pewnie wiesz można zarabiać na życie przy pomocy bloga. Niestety, samo pisanie artykułów nie przyniesie Ci wysokich przychodów. Kluczowa będzie strategia działania i...