Facebook Ads24 stycznia 2022

Reklama na Facebooku - jak zbudować skuteczny lejek marketingowy? [PRZYKŁADY]

Lejek marketingowy na Facebooku to jedna z najważniejszych strategii prowadzenia kampanii. Takie działanie to droga do:

  • budowania zaufania do marki, co przekłada się na wyższą sprzedaż i niższe koszty marketingu w dłuższym terminie,
  • dotarcia do nowych klientów,
  • budowania potencjału do skalowania przychodów firmy,
  • długoterminowo wyższego ROI (zwrotu z inwestycji w marketing).

Jakie możliwości budowania lejka marketingowego daje nam Facebook? W tym artykule mam dla Ciebie 5 konkretnych pomysłów na kampanie reklamowe. 

 

1. Wykorzystaj format video

Pierwszy przykład dotyczy wykorzystania formatu video. Lejek jest stosunkowo krótki, prosty do implementacji i skuteczny w prowadzeniu klienta do zakupu. 

🔸 Krok 1: Kampania video

Stwórz film, który będzie poruszał jeden z kilku tematów:
– korzyści wynikające ze skorzystania z Twoich produktów/usług,
– lęki i obawy, które może mieć Twój potencjalny klient,
– wiedza, której potrzebuje Twój klient, a którą sprzedajesz w rozszerzonej wersji,
– udowadniacz wartości Twojej firmy, czyli np. case study.

Na tym etapie unikaj sprzedaży. Skup się na budowaniu świadomości i zaufania do Twojej firmy.

🔸 Krok 2: Remarketing do osób zaangażowanych

W kroku drugim skieruj reklamę do osób, które obejrzały przynajmniej 50% video. W ten sposób dotrzesz do odbiorców, którzy wykazali zainteresowanie filmem.

Reklama może kierować na stronę internetową, do formularza kontaktowego lub Messengera. Na tym etapie podejmij próbę sprzedaży lub dalej buduj zaufanie, odsyłając na przykład do wpisu blogowego.

 

2. Skieruj ruch na stronę internetową

W tym lejku wykorzystaj treść umieszczoną na stronie internetowej. Ten lejek również jest prosty w implementacji.

🔸 Krok 1: Kampania kierująca ruch na stronę internetową

Celem jest przyciągnięcie uwagi odbiorcy i zbudowanie zaufania do naszej firmy. Na stronę internetową skieruj przy pomocy:
– artykułu blogowego,
– case study,
– zapisu na webinar,
– bezpłatnego e-booka,
– raportu,
– aktualności branżowej.

Wszystko, co buduje pozytywne wrażenie odbiorcy o Twojej firmie jest dozwolone. Oczywiście pamiętaj, że na stronie internetowej obowiązkowy jest Piksel z podpiętymi zdarzeniami.

🔸 Krok 2: Remarketing do osób, które odwiedziły stronę internetową

W kroku drugim skieruj reklamę do osób, które odwiedziły Twoją witrynę. Możesz także dotrzeć do osób, które spędziły na stronie określoną ilość czasu, lub zescrollowały na przykład 50% strony.  W ten sposób dotrzesz do najbardziej zaangażowanych odbiorców i zwiększysz szanse na wzrost konwersji.

Reklama ponownie może kierować na stronę internetową, do formularza kontaktowego lub Messengera. Na tym etapie sprzedaż jest już dozwolona.

 

3. Promuj posty na aktywność

Trzeci pomysł na lejek marketingowy na Facebooku to wykorzystanie postów z profilu na Facebooku lub Instagramie. Jeżeli publikujesz wartościowe posty to czeka Cię dwustopniowy lejek:

🔸 Krok 1: Kampania na aktywność pod postami

Bardzo ważny aspekt – jest to działanie ciągłe. To znaczy, że nie wystarczy promować jednego posta. Zaplanuj promocję przynajmniej 4 postów miesięcznie. W ten sposób zbierzesz więcej aktywności i unikniesz wysycenia Twoich kreacji.

🔸 Krok 2: Remarketing do osób aktywnych

W kroku drugim skieruj reklamę do osób, które były aktywne na Twoich profilach. Myślę, że już rozumiesz jaki cel stoi przed tą kampanią.

 

4. Wykorzystaj ruch na stronie z innych źródeł

Pamiętaj, że możesz wykorzystać ruch na stronie z innych źródeł. Bardzo często w przypadku współpracy na budżetach w granicy 3-10 tysięcy złotych ustawiam takie kombinacje:

  • w Google Ads generuję ruch na stronę, na Facebooku stawiam tylko na remarketing (tutaj case study takiego przykładu),
  • firma ma mocne SEO? Wykorzystuję ten ruch w remarketingu, pamiętając o dostosowaniu reklam w zależności od czasu od ostatnich odwiedzin.

Pamiętaj, że możesz ograniczyć kampanię na Facebooku jedynie do remarketingu. Istnieje wiele narzędzi marketingowych (często tańszych), które mogą docierać do klientów na wcześniejszych etapach lejka. 

 

5. Optymalny lejek marketingowy na Facebooku

To kluczowa kwestia – lejek marketingowy na Facebooku powinien być kombinacją wszystkich powyższych punktów. Oczywiście najefektywniej będzie to wyglądało przy budżecie powyżej 5 000 złotych miesięcznie.

🔸 Tak wygląda lejek w optymalnym przykładzie:
– kampania video docierająca do nowych odbiorców,
– kampania kierująca na stronę, która także dociera do nowych odbiorców,
– kampania na aktywność pod postami, która również poszerza nam zasięg,
– kampania remarketingowa do osób, które obejrzały video w 50% lub były na stronie internetowej lub były aktywne pod postami.

Lejki marketingowe na Facebooku mogą też być kombinacją kilku metod, o których tutaj piszę. Oto jeden z przykładów firmy usługowej, którą obsługuję:

  1. Kieruję nowych odbiorców na artykuły, które dotyczą istotnych w tej branży bolączek, aktualności, wskazówek, etc.
  2. Jednocześnie używam kampanii na aktywność pod postami na profilu Facebookowym. Targetuję te reklamy po zainteresowaniach, ale także korzystam z grup podobnych do osób, które były na stronie.
  3. Kieruję reklamę video zachęcającą do zapisu na bezpłatne szkolenie do osób, które były aktywne na profilu lub zescrollowały stronę internetową przynajmniej do 30%. 
  4. Wyświetlam reklamę remarketingową osobom, które zapisały się na bezpłatne szkolenie. Sprzedaję w niej usługi consultingowe.

Budżet to 9 000 złotych miesięcznie. Zwrot utrzymuje się stabilnie na poziomie 600%. 

 

Mam nadzieję, że tym artykułem wyjaśniłem Tobie możliwości budowania lejka marketingowego. Pamiętaj: działając strategicznie masz dużo większe szanse na zwrot z kampanii. Nawet z budżetem 500 zł miesięcznie jesteś w stanie zaimplementować któreś z powyższych rozwiązań.

Trzymam kciuki!

 

Komentarze
Komentarze

Proponowane artykuły

13 czerwca 2022

Strategia marketingowa – dlaczego jest tak ważna?

Dlaczego warto pochylić się nad tematem strategii marketingowej? W tym artykule wyjaśnię w 7 punktach dlaczego strategia marketingowa jest tak ważna.
30 maja 2022

Storytelling – jak robić to dobrze?

W bardzo wielu miejscach można przeczytać, że koniecznie trzeba wykorzystywać model storytellingu w komunikacji marketingowej. Mało jest jednak miejsc, w których krok po kroku...
16 maja 2022

3-krotny wzrost przychodów w rok, dzięki strategii marketingowej

Case study - Strategia marketingowa dla marki Joanny Węglarz