Marketing1 kwietnia 2020

LinkedIn dla firm - jak pozyskać nowych klientów?

LinkedIn to skuteczne narzędzie do pozyskiwania klientów dla wielu firm. Dotyczy to nie tylko branży B2B, ale również B2C – zwłaszcza w przypadku dóbr luksusowych. Jak zatem pozyskać nowych klientów dla Twojej firmy na LinkedIn?

 

LinkedIn dla firm vs pozostałe social media

Przewagą LinkedIn nad pozostałymi mediami społecznościowymi jest biznesowe podejście. Nie znajdziesz tam zbyt wielu zdjęć z wycieczek, prywatnych informacji czy bezwartościowych informacji. LinkedIn to przede wszystkim merytoryczna wymiana zdań, dzielenie się wiedzą i biznesowa pomoc innym. 

Komunikacja odbywa się głównie przy użyciu profili osobistych. Publikowane posty osiągają dużo wyższe darmowe zasięgi niż na Facebooku. Możesz również publikować artykuły, które są mile widziane przez algorytmy LinkedIn – jeśli oczywiście Twoja grupa kontaktów zobaczy w nich wartość.

Właśnie to jest kluczem na LinkedIn – dawanie wartości innym ludziom. Chodzi głównie o wartość zawodową (biznesową). Często poruszane są tematy specjalistyczne, branżowe. Istotne są również kwestie zarządzania pracownikami, narzędzi dla biznesu, efektywności osobistej czy edukacji. Te wszystkie kategorie czynią z LinkedIn najważniejsze medium społecznościowe dla firm.

 

Profil osobisty krok po kroku

Profil osobisty to najważniejsza rzecz na LinkedIn. Ludzie będą Cię oceniać właśnie po wyglądzie profilu, więc musisz zbudować go najlepiej jak to możliwe. W profilu osobistym pokaż jak możesz pomóc potencjalnemu klientowi. Dlatego istotne jest pokazanie swojego doświadczenia – poprzez rekomendację, artykuły oraz historie sukcesu. 

Zalecenie jest proste – uzupełnij najlepiej jak to możliwe wszystkie informacje, o które prosi Cię LinkedIn. Sugestie platformy są na wagę złota – wszystkie wezwania do uzupełnienia danych potraktuj na serio. Uzupełnij dosłownie wszystko co tylko możesz. 

Najważniejsze na początek będzie:
👉 zdjęcie profilowe – najważniejszy jest uśmiech i spójność z Twoją branżą,
👉 zdjęcie w tle pokazujące co aktualnie jest u Ciebie najważniejsze (misja firmy, produkt, wydarzenie),
👉 nagłówek – wpisz tam czym się zajmujesz lub jaką masz misję, wpisywanie tylko stanowiska zmniejsza atrakcyjność profilu,
👉 wszystkie podstawowe informacje – uzupełnij zgodnie z sugestiami LinkedIn,
👉 umiejętności – uzupełnij i poproś znajomych o ich potwierdzenie,
👉 rekomendacje – tutaj również poproś byłych klientów lub osoby, które miały okazję z Tobą współpracować.

Atrakcyjność swoich działań możesz sprawdzić dzięki tzw. Social Selling Index. Wystarczy wejść na stronę https://www.linkedin.com/sales/ssi. Pokaże się Twój wynik w skali od 1 do 100 oraz wskazówki dotyczące zwiększenia atrakcyjności profilu w jednym z czterech kategorii. Ten wskaźnik może być pomocny szczególnie na początku działalności na LinkedIn.

 

Profil firmowy na LinkedIn

LinkedIn daje też możliwość założenia profilu firmowego. Możesz to zrobić, jednak na lepsze efekty osiągniesz poprzez profil prywatny. Właśnie dlatego na tym etapie nie będę rozwijał tematyki profilu firmowego. Ważniejsze działania to te związane z profilem prywatnym – i od tego musisz zacząć 🙂

 

Co publikować na LinkedIn?

Gify, memy, zdjęcia z wakacji – te formy publikacji pozostaw na Instagrama lub Facebooka 😉 Mam dla Ciebie 5 konkretnych zasad, które są moim zdaniem kluczowe dla efektywności działania na LinkedIn:
▶️ dziel się wiedzą,
▶️ pokaż case study,
▶️ podziel się succes stories,
▶️ udzielaj komentarzy, angażuj się w dyskusje,
▶️ dołącz do grup branżowych.

Twoim zadaniem jest po prostu zdobycie zaufania potencjalnych klientów. Muszą uwierzyć, że mogą zaufać Twoim umiejętnościom, Twojemu produktowi lub Twojej firmie. Właśnie dlatego powyższe kroki są kluczowe – sprawią, że krok po kroku staniesz się wartościowym partnerem biznesowym, a nie kolejnym sprzedawcą. Najlepsze wyniki osiągniesz wtedy, kiedy na początku podarujesz sobie sprzedaż. 

 

Pozyskiwanie kontaktów na LinkedIn?

Dokładnie taka sama zasada determinuje pozyskiwanie nowych kontaktów na LinkedIn. Przy nawiązaniu nowych relacji odrzuć chęć szybkiej sprzedaży – najpierw zbuduj zaufanie! Przecież na pierwszej randce nie miałeś w głowie małżeństwa (chyba)? 

Postaraj się znaleźć wspólny temat, podzielić się wartościową treścią lub pokazać pole do wspólnej współpracy. Niech pierwsza wiadomość nie będzie nachalna – najpierw daj wartość, potem poproś o zakup. 

Nowe kontakty możesz pozyskać na kilka sposobów:
🤝 wyszukiwarka LinkedIn – po prostu wpisujesz stanowiska, firmy lub miejscowości, po których możesz znaleźć wartościowe dla Twojego biznesu osoby,
🤝 sales navigator – narzędzie, które pozwala na selekcję konkretnej grupy osób po stanowiskach pracy, firmie, itd.,
🤝 grupy branżowe – do grup warto dołączyć nie tylko ze względu na dyskusję – możesz wysłać wiadomości do członków grup bez konieczności dodawania ich do kontaktów.

Wysłanie pierwszej wiadomości jest kluczowe. Zastanów się, które wiadomości Ciebie interesują na LinkedIn, a które od razu usuwasz i traktujesz jako spam?

 

Reklamy dla firm na LinkedIn

Reklamy na LinkedIn są około 2-3 razy droższe od tych na Facebooku, przez co potrzebujesz 2-3 krotnie większego budżetu reklamowego. Jest jedna rzecz, która wyróżnia system reklamowy LinkedIn spośród pozostałych możliwości reklamowych – to kierowanie reklam do osób, które zajmują konkretne stanowiska pracy (np. do dyrektorów handlowych). 

Możesz też do nich dotrzeć w sposób bezpłatny – po prostu wysyłając wiadomość prywatną. Takie rozwiązanie jest nie tylko tańsze, ale i efektywniejsze! Reklamy na LinkedIn to dobre rozwiązanie dla firm, które w swojej grupie docelowej mają wysoką świadomość marki. Jeżeli nie prowadzisz biznesu rozpoznawalnego przez większość Twoich klientów – zacznij od działań darmowych.


LinkedIn to doskonały sposób pozyskiwania nowych klientów. Zastosuj się tylko do najważniejszych porad:


✅ Dopracuj profil osobisty
✅ Określ cel obecności na LinkedIn
✅ Twórz wartościowe treści
✅ Angażuj się w dyskusje
✅ Pozyskuj nowe kontakty
✅ Wysyłaj wartościowe wiadomości
⛔️ Unikaj wiadomości sprzedażowych na początku
✅ Sprawdzaj efekty i wprowadzaj poprawki

 

Masz pytania lub wątpliwości związane z pozyskiwaniem klientów na LinkedIn?
Daj znać w komentarzu 👇

Na każde pytanie odpowiem! 

 

Komentarze
Komentarze

Proponowane artykuły

17 czerwca 2020

Ile kosztuje reklama na Facebooku? | Autor: Kinga Bobrowska

Jak to jest z tym Facebookiem? Czy trzeba mieć duży budżet reklamowy, by osiągnąć spektakularny sukces? Cóż, to jedno z tych pytań, na które...
3 czerwca 2020

Jak napisałem pierwszego e-booka?

Najtrudniejszy pierwszy krok. Właśnie dlatego postanowiłem stworzyć artykuł, w którym krok po kroku wyjaśnię jak przebiegał proces tworzenia mojego e-booka ,,7 skutecznych sposobów pozyskania...
21 maja 2020

Jak zarabiać na blogowaniu?

Jak pewnie wiesz można zarabiać na życie przy pomocy bloga. Niestety, samo pisanie artykułów nie przyniesie Ci wysokich przychodów. Kluczowa będzie strategia działania i...