Marketing19 marca 2020

Poznaj Twoich Klientów

Przedsiębiorco, kto jest Twoim idealnym klientem?

Z grupą docelową jest podobnie jak z celami – spisanie kilku odpowiedzi może zmienić Twój marketing o 180 stopni. Dziś wyjaśnię Ci, dlaczego warto poświęcić czas na zdefiniowanie Twojej grupy docelowej. Jeżeli wolisz wersję video, możesz obejrzeć film.

Warto jednak dotrwać do końca wpisu (mam niespodziankę) 🎁

Dlaczego warto poświęcić czas na lepsze poznanie Twoich klientów? Jak wykorzystać tę wiedzę w biznesie?

 

1. Poznasz rozmiar rynku docelowego

Przygotowujesz się do wprowadzenia nowego produktu na rynek? Koniecznie zbadaj popyt na ten produkt lub usługę. Jeżeli prawidłowo zdefiniujesz grupę docelową, to będziesz mógł oszacować jej rozmiar. Konkretna liczba oodbiorców to informacja, czy na rynku istnieje wystarczająco duża grupa osób gotowych do zakupu. 

Być może brzmi to banalnie, ale znam wielu przedsiębiorców którzy zbankrutowali właśnie przez źle oszacowany potencjał grupy docelowej. Przecież nie każdy produkt będzie rentowny w przypadku grupy docelowej na poziomie 5000 osób. Więcej na ten temat opowiadam na w powyższym video. 

 

2. Zbadasz potencjał sprzedażowy

Kiedy dokładnie rozpiszesz swoją grupę docelową możesz odszukać 3-5 konkretnych osób z tej grupy. Następnie po prostu zapytaj, co myślą o Twoim nowym produkcie czy usłudze. Rozmowy z potencjalnymi klientami pokażą Tobie, czy warto wchodzić na nowy rynek lub stworzyć nowy produkt. Ja sam dzięki takim rozmowom oszczędziłem sobie wiele nietrafionych pomysłów (czyli przepalonych pieniędzy).

 

3. Do kogo kierować reklamy?

Zdefiniowanie grupy docelowej jest koniecznym krokiem przed pierwszą kampanią reklamową w Internecie. System reklamowy Google, Linkedin czy Facebooka oferują szerokie możliwości dotarcia do konkretnych osób (więcej o tym przeczytasz w tym artykule). Rozpisanie grupy docelowej zaoszczędzi Tobie mnóstwo czasu przed kampanią. Zyskasz również na kosztach kampanii – precyzyjne dotarcie do konkretnych osób to mniejsze wydatki na reklamę! Nie zmarnujesz budżetu na przypadkowe osoby.

 

4. Gdzie tworzyć kampanie?

Wielu przedsiębiorców ma problem: profil na Facebooku, Linkedinie, Instagramie, YouTubie a może TikToku? A może najlepsza będzie reklama w wyszukiwarce Google i pozycjonowanie? Podstawą do wyboru optymalnych narzędzi marketingowych jest właśnie znajomość grupy docelowej. Dzięki temu odpowiesz na pytania: Gdzie w Internecie spędza czas Twój potencjalny klient oraz z jakim nastawieniem używa danego medium. Więcej na ten temat dowiesz się z darmowego kursu ,,Poznaj Twoich Klientów’’.

 

5. Określisz budżet reklamowy

Kiedy wiesz, jak liczna jest Twoja grupa docelowa możesz określić budżet reklamowy potrzebny do kampanii. Bez dokładnej znajomości rynku docelowego możesz jedynie zgadywać jaki budżet da Tobie pełny sukces kampanii. Oczywiście najpierw musisz wybrać narzędzia marketingowe i określić cel kampanii. 

 

6. Dopasujesz reklamy do klientów

Znajomość motywacji klientów daje Ci ogromną przewagę konkurencyjną. Bardzo często na swoich szkoleniach obserwuję tzw. komunikację ,,do wewnątrz’’ firmy. Wszystkie zwroty typu ,,istniejemy od 1435 roku’’, ,,gwarantujemy najwyższą jakość’’, ,,jesteśmy innowacyjni’’ nie interesują klientów. W komunikatach marketingowych skup się na emocjach zakupowych klientów. Bez dokładnej znajomości klientów skuteczna komunikacja jest niemożliwa…

Chcesz poznać motywacje Twojego klienta idealnego? 

 

👉 Dołącz do darmowego kursu 👈

 

7. Grupa Master Client

Zapewne kojarzysz pojęcie ,,grupa Mastermind’’. To grupa osób, która wspiera się wzajemnie pomysłami na rozwój biznesu. Ja mam dla Ciebie jeszcze jedną propozycję: grupę Master Client. Zamiast tworzyć fikcyjne persony, możesz po prostu znaleźć 3-5 realnych przedstawicieli Twojej grupy docelowej. Przed każdą kampanią lub wpisem blogowym pytam swoją grupę Master Client o opinie na temat moich pomysłów. Dzięki temu sprawdzam, czy moje działania będą interesujące dla potencjalnych klientów! Proste i skuteczne 🙂 

 

8. Nisza dźwignią do sukcesu

Podczas definiowania grupy docelowej do Twojej głowy mogą wpaść rewolucyjne pomysły. Odkrycie niespełnionej potrzeby klientów lub odnalezienie niszy na rynku może być dla Ciebie czymś olśniewającym. Sam przeżyłem podobny zwrot w karierze, kiedy odkryłem zapotrzebowanie na tworzenie strategii wzrostu firm. Co roku pochylam się nad motywacjami swoich klientów. Dzięki temu mogę trafniej pomagać firmom w rozwoju.

 

9. Znajdziesz USP (unikalne cechy oferty)

Jeżeli dokładnie poznasz potrzeby Twoich klientów możesz efektywniej określić Twoje USP. Unique Selling Proposition to wyróżniki Twojej oferty, których nie posiada konkurencja. Znając dokładnie swoich klientów możesz dopasować nowe rozwiązania do ich potrzeb, obaw czy motywacji. Dopasowane USP wynosi marketing na wyższy poziom – więcej dowiesz się w czasie kursu na Facebooku 🙂

 

10. Strategia cenowa

Jednym z kryteriów definiujących Twoich potencjalnych klientów jest status materialny. Prawidłowe zbadanie ich potencjału zakupowego pomoże Ci w określeniu strategii cenowej. Dołącz do tego stworzenie USP oraz wykorzystaj potencjał grupy Master Client. Od tego momentu zapomnisz o porównywaniu się do konkurencji 💪

 

11. Finalnie: zwiększysz przychody

Zgodzisz się chyba, że zdefiniowanie grupy docelowej może zwiększyć przychody Twojej firmy. Jak krok po kroku przejść ten proces? Dołącz do darmowego kursu ,,Poznaj Twoich Klientów’’. Wystarczy, że dołączysz do zamkniętej grupy na Facebooku. Kurs startuje 30 marca, a wszystkie informacje otrzymasz po zapisaniu się do grupy 🙂

 

👉 Dołącz do darmowego kursu 👈

Komentarze
Komentarze

Proponowane artykuły

17 grudnia 2020

Nauka marketingu w 3 krokach

Nauka marketingu to dla Ciebie czarna magia? Może dopiero zaczynasz przygodę z marketingiem? A może poszukujesz lepszych sposobów na pozyskiwanie nowych klientów? W dzisiejszym...
14 grudnia 2020

Prawo w marketingu

Czy przy prowadzeniu działań marketingowych warto zerkać na przepisy prawa? Jeśli tak, to na jakie? Na co szczególnie uważać, a które problemy są wyolbrzymione?...
3 grudnia 2020

Jak zbudować skuteczny lejek sprzedaży?

Jak zbudować skuteczny lejek sprzedaży? Czy warto zainteresować się tą taktyką? Jak wybrać narzędzia marketingowe?