Strategia14 grudnia 2020

Prawo w marketingu

Czy przy prowadzeniu działań marketingowych warto zerkać na przepisy prawa? Jeśli tak, to na jakie? Na co szczególnie uważać, a które problemy są wyolbrzymione? Czy prawo w marketingu jest istotne?

O prawie w marketingu rozmawiam z autorem bloga tomaszpalak.pl, prelegentem na największych konferencjach biznesowych, wykładowcą i przede wszystkim prawnikiem. Moim gościem jest oczywiście Tomasz Palak.

🗣 Zanim przejdę do tematu przypomnę czym jest cykl ,,Strategiczne Piątki”.

Stworzyłem ten projekt dla właścicieli firm i osób, które dopiero chcą rozwinąć własny biznes. ALE jest to cykl nieco inny od pozostałych biznesowych programów. Tutaj mówimy o działaniu strategicznym. Ja oraz goście mojego programu rozmawiamy o strategiach biznesowych z zakresu:

  • marketingu
  • sprzedaży
  • zarządzania

Link do pierwszego odcinka tutaj: dawidczoska.pl/strategia-marketingowa-argumenty/

W każdy piątek o 18:00 będę publikował nowe odcinki na YouTube oraz na moim blogu. Zachęcam do ustawienia powiadomień oraz subskrypcji kanału – możesz to zrobić tutaj: kanał YouTube

 

Prawo w marketingu – na co uważać?

Mam dla Ciebie wersję video. Poniżej znajdziesz też listę tematów, które poruszyliśmy w trakcie rozmowy.

 

 

Prawo w marketingu – na co uważać?

1. Zaczniemy od przepisów związanych z wizerunkiem. Na ile mogę wykorzystywać zdjęcia np. ze szkolenia, gdzie w tle jest 20 osób, ale jedną z nich widać dość dobrze (da się ją rozpoznać)? Lub robimy zdjęcie grupowe pracowników na stronę firmową. Czy muszę pytać każdego o zgodę? Czy ma znaczenie w jaki sposób wykorzystam takie zdjęcia?

2. Jak sprawdzić czy mogę wstawić dany obrazek na bloga lub do posta w social media? Wiele osób wykorzystuje takie obrazki, a raczej mało kto sprawdza czy prawo cytatu na to pozwala 🙂

3. Jak wygląda temat organizacji konkursu na Facebooku? Powinienem tworzyć regulamin? Mogę tworzyć konkursy na zasadach losowania zwycięzcy? O wygranej może decydować udostępnienie, polubienie profilu?

4. Czy jeśli zbieram e-maile do newslettera (tylko e-maile) to muszę posiadać zgodę na przetwarzanie danych osobowych? Czy sam adres e-mailowy jest daną osobową?

5. Jeśli jesteśmy przy temacie RODO… O co koniecznie muszę zadbać na swojej stronie internetowej? O czym pamiętać poruszając się w środowisku social media?

6. Mamy okres, w którym każdy z niepokojem zerka na zmiany, które od stycznia mogą dotyczyć naszej firmy. Czy szykują się jakieś istotne zmiany na 2021 rok?

7. Pytanie od widza: O czym muszę pamiętać przy zawieraniu umów z agencjami marketingowymi? Na co szczególnie zwrócić uwagę w zapisach umowy?

 

👉 Jeżeli potrzebujesz wsparcia w zakresie prawa odwiedź bloga Tomka: https://www.tomaszpalak.pl/. Sam korzystam z Jego pomocy prawnej 🙂

Komentarze
Komentarze

Proponowane artykuły

16 maja 2022

3-krotny wzrost przychodów w rok, dzięki strategii marketingowej

Case study - Strategia marketingowa dla marki Joanny Węglarz
5 maja 2022

Grupa docelowa – co musisz o niej wiedzieć?

Wiedza o grupie docelowej przekłada się na efektywność marketingu. Dlaczego zatem tak często informacje o grupie docelowej są traktowane jako przykry obowiązek?
20 kwietnia 2022

Jak zbudować zaufanie do marki?

Klient, który ma zaufanie do marki jest dużo bardziej skłonny do zakupu. Taki klient wykazuje też dużo większą lojalność wobec marki. W jaki sposób...