Facebook Ads10 stycznia 2022

Reklama na Facebooku - 7 optymalizacji, które poprawią wyniki Twoich kampanii

Wykorzystujesz reklamy na Facebooku? Chcesz zwiększyć efektywność Twoich działań? Mam dla Ciebie 7 konkretnych optymalizacji, które poprawią wyniki Twoich kampanii.

 

1. Testuj różne grupy odbiorców i różne kreacje reklamowe

Każda kampania powinna posłużyć Tobie jako test grup odbiorców lub kreacji reklamowej. Jeżeli Twój budżet wynosi przynajmniej 20 zł dziennie, to już wystarczy do sprawdzenia przynajmniej dwóch różnych opcji. W ten sposób jeden zestaw reklam lub reklama to 10 zł dziennego budżetu (mając dwa zestawy do testowania). 

Po 3-4 dniach (lub 10 000 wyświetleń) będziesz w stanie ocenić, która grupa odbiorców lub reklama jest dla kampanii najefektywniejsza.

Pamiętaj, reklama na Facebooku to ciągła optymalizacja, testowanie i poszukiwanie lepszych ustawień.

 

2. Ustaw budżet dzienny (zazwyczaj)

Odwieczne pytanie brzmi: budżet dzienny vs budżet całkowity. Z moich praktyk wynika, że najwygodniej jest wykorzystywać budżet całkowity tylko w sytuacji, kiedy:

  • budżet kampanii jest niższy niż 600 zł,
  • znamy datę zakończenia takiej kampanii,
  • czas trwania wynosi mniej niż 10 dni.

W takiej sytuacji możesz ustawić budżet całkowity. We wszystkich pozostałych sytuacjach korzystaj z opcji budżetu dziennego. 

Jest to wygodniejsza opcja w obsłudze, łatwiej jest zmieniać budżet w trakcie trwania kampanii, a także dużo prościej przedłużać reklamy na kolejne okresy.

 

3. Używaj wyróżniających kolorów kreacji reklamowych

W tworzeniu kreacji reklamowych weź pod uwagę, że kolory Facebooka to biały (lub czarny) i niebieski. Zasada jest prosta: twórz grafiki, które będą kontrastowały do kolorystyki Facebooka. 

W ten sposób w większym stopniu przykujesz uwagę odbiorcy. Takie kolory to na przykład: czerwony, żółty, pomarańczowy czy zielony. Jeżeli Twoja marka wykorzystuje kolor niebieski, to postaraj się chociaż wykorzystać te kolory w roli dodatku lub ramki. Twoje CTR’y będą Ci wdzięczne. 

 

4. Dodawaj grafiki w dwóch formatach

Pamiętaj o wykorzystaniu opcji dodania różnych formatów grafik do reklamy. Ja w swoich kampaniach najczęściej wykorzystuję grafiki o formatach:

  • 1080 x 1080 pikseli (dla tablicy na Facebooku i Instagramie, prawej kolumny, Messengera i kilku innych),
  • 900 x 1600 pikseli (głównie dla stories i rolek).

W ten sposób Twoje reklamy będą lepiej widoczne, a to przełoży się na wyniki kampanii.

 

5. Dopuść wysoką częstotliwość przy remarketingu

Kolejna prosta, ale istotna zasada. Często słyszę, że wysoka częstotliwość szkodzi kampanii (bo kto chciałby 10 razy dziennie widzieć tę samą reklamę???). Ta zasada dotyczy z reguły wszystkich kampanii, prócz tych nastawionych na konwersje, czyli remarketingowych. 

Tutaj sprawdza się częstotliwość na poziomie 10, 15 czy nawet ponad 20 wyświetleń na odbiorcę. Pamiętaj, że przy remarketingu powinno Ci wprost zależeć na wysokiej częstotliwości. 

Oczywiście pamiętaj, że warto używać w takim wypadku kilku kreacji lub zmieniać je co 2-3 tygodnie.

 

6. Mierz mikrokonwersje

Zapewne mierzysz dla Twoich kampanii dodania do koszyka, zakupy, wysłanie formularza czy próbę kontaktu. To najważniejsze wskaźniki wielu Twoich kampanii.

Ja polecam dodatkowo mierzyć kilka mikrokonwersji:

  • głębokość scrollowania strony,
  • czas spędzony na stronie,
  • kliknięcia w przyciski CTA,
  • pobranie plików PDF.

Dzięki temu głębiej przeanalizujesz efektywność poszczególnych kampanii, zestawów reklam i kreacji. Wszak decyzja o zwiększeniu budżetu lub wstrzymaniu kampanii często rozgrywa się na detalach.

 

7. Pamiętaj o lejku marketingowych 

Na koniec aspekt strategiczny, czyli w sumie najważniejszy dla długoterminowego powodzenia Twoich działań. Na koncie reklamowych powinny być aktywne trzy typy kampanii:

  • budujące świadomość, skierowane do nowych odbiorców,
  • budujące zaufanie do Twojej firmy,
  • konwertujące (sprzedażowe, leadowe).

Zawsze wykorzystuj wszystkie trzy typy kampanii. Tak, żeby w pewnym momencie nie zabrakło Tobie paliwa do remarketingu (czyli osób z 1 i 2 typu kampanii). O lejkach marketingowych w reklamie na Facebooku będę pisał więcej za dwa tygodnie. Trochę porozmawiałem też w tym temacie z Kingą Bobrowską z bloga Social Kuko w tym odcinku na moim YouTubie: dawidczoska.pl/reklama-na-facebooku-strategicznie/ .

 

Podsumowanie – reklama na Facebooku 

Te 7 optymalizacji potraktuj jako konieczne zmiany do wprowadzenia w Twoich kampaniach. Przejrzyj wszystkie Twoje działania i spróbuj krok po kroku wdrożyć powyższe zmiany.

Napisz też w komentarzu, z których wskazówek wcześniej korzystałaś/eś? Może coś jeszcze byś dorzucił/a?

 

 

Komentarze
Komentarze

Proponowane artykuły

13 czerwca 2022

Strategia marketingowa – dlaczego jest tak ważna?

Dlaczego warto pochylić się nad tematem strategii marketingowej? W tym artykule wyjaśnię w 7 punktach dlaczego strategia marketingowa jest tak ważna.
30 maja 2022

Storytelling – jak robić to dobrze?

W bardzo wielu miejscach można przeczytać, że koniecznie trzeba wykorzystywać model storytellingu w komunikacji marketingowej. Mało jest jednak miejsc, w których krok po kroku...
16 maja 2022

3-krotny wzrost przychodów w rok, dzięki strategii marketingowej

Case study - Strategia marketingowa dla marki Joanny Węglarz