Reklama na Facebooku - jak działać strategicznie?
Czy reklama na Facebooku ma coś wspólnego z działaniem strategicznym? Przecież tyle elementów kampanii ciągle się zmienia, prowadzimy też sporo testów. Jak w tym wszystkim odnaleźć elementy działania strategicznego?
W tym odcinku Strategicznych Piątków rozmawiam z Kingą Bobrowską. Autorka bloga Social Kuko odpowiedziała na pytania dotyczące reklam na Facebooku.
🗣 Zanim przejdę do tematu przypomnę czym jest cykl ,,Strategiczne Piątki”.
Stworzyłem ten projekt dla właścicieli firm i osób, które dopiero chcą rozwinąć własny biznes. ALE jest to cykl nieco inny od pozostałych biznesowych programów. Tutaj mówimy o działaniu strategicznym. Ja oraz goście mojego programu rozmawiamy o strategiach biznesowych z zakresu:
- marketingu
- sprzedaży
- zarządzania
Link do pierwszego odcinka tutaj: dawidczoska.pl/strategia-marketingowa-argumenty/
W każdy piątek o 18:00 będę publikował nowe odcinki na YouTube oraz na moim blogu. Zachęcam do ustawienia powiadomień oraz subskrypcji kanału – możesz to zrobić tutaj: kanał YouTube
Reklama na Facebooku – jak działać strategicznie?
Mam dla Ciebie wersję video. Poniżej znajdziesz też listę tematów, które poruszyliśmy podczas rozmowy.
Jak działać strategicznie w reklamie na Facebooku?
O czym musisz pomyśleć przed ustawieniem reklamy na Facebooku? Jak strategicznie podejść do kampanii? Ile powinien wynosić budżet? Jak dotrzeć do odpowiednich osób? W tym odcinku Kinga Bobrowska odpowiada na wiele pytań i wątpliwości dotyczących Facebook Ads. Mam nadzieję, że dzięki tej rozmowie Twoje reklamy będą przynosiły lepsze rezultaty.
- Ile powinienem wydać na reklamę na Facebooku, aby przyniosła rezultaty? Jest jakiś zbiór czynników, które decydują o wysokości budżetu? Oczywiście prócz tego, ile mamy pieniędzy w kieszeni na reklamę 🙂 Od czego zależy wysokość budżetu?
- Jak długo muszę czekać na wyniki? Kiedy klienci zaczną do mnie walić drzwiami i oknami?
- Co powinno być dla mnie najważniejsze w statystykach? Lajki, komentarze? Jak mierzyć efektywność moich działań reklamowych?
- Lepiej zatrudnić specjalistę, agencję, freelancera czy samemu się szkolić?
- Jak mogę sprawdzić agencję/freelancera/etc. przed nawiązaniem współpracy?
- Jak dotrzeć do odpowiednich osób? Czy ciągle należy testować grupy odbiorców, czy raczej uderzać ciągle do tej samej?
- Jak tworzyć skuteczne reklamy? Czy należy posługiwać się modelem AIDA, czy może jest jakiś inny sposób? Co decyduje o sukcesie kreacji reklamowej?
- Jak ogarnąć ciągłe zmiany na Facebooku? Na ile one powinny wpływać na moją strategię reklamową?
- Pytanie od widza: Jak stworzyć coś innowacyjnego? Mam wrażenie, że robię to samo co konkurencja…
- Na co zwrócić uwagę przed startem kampanii? Jakie strategiczne decyzje powinienem podjąć?
Skontaktuj się w sprawie Twojej kampanii:
📩 czoska.marketing@gmail.com
Działamy!