Marketing19 lutego 2020

Jak zwiększyć sprzedaż sklepu internetowego?

E-commerce to teoretycznie bardzo prosty biznes. Inwestujesz pewną kwotę w reklamy i oczekujesz konkretnej stopy zwrotu. Jak jednak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Znaczne grono moich klientów to właśnie właściciele e-commerce. Wiem, jak bardzo stresujące są dla nich okresy, kiedy przychód spada. Dlatego pokażę Ci jak stworzyć stabilne źródła przychodów Twojego sklepu internetowego. Przejdę od razu do konkretnych rzeczy, które możesz wprowadzić od dziś

Sukces zależy od wielu czynników. Każdy z tych sposobów ma swoją specyfikę i jest w pewnym sensie trudny. Jednak umiejętne testowanie i wdrażanie poprawek zaprowadzi Cię do błogiego spokoju o przychody Twojego sklepu. W przypadku problemów pamiętaj, że odpisuje na każdego e-maila 😉

 

Opisy produktów oraz Social Proof

Zanim przejdziemy do narzędzi marketingowych mam dla Ciebie dużo ważniejszą radę. Optymalizuj współczynnik konwersji sklepu. Zmiana współczynnika konwersji z 2% na 3% to przecież ogromna zmiana w przychodach. To nic innego jak wzrost przychodów o 50%. Jak tego dokonać?

Po pierwsze zdjęcia oraz opisy produktów. Musisz pokazać swoje produkty najlepiej jak to tylko możliwe. Zdjęcia z każdej strony, w każdym wariancie kolorystycznym. Video pokazujące sposób użytkowania. Wyczerpujący opis oraz pokazanie korzyści z użytkowania. Koniecznie zadbaj o te kwestie. Kiedy klient pozna Twój produkt, musisz go tylko utwierdzić w decyzji kupna.

Pomocne może być kilka pytań:
👉 dlaczego ktoś miałby kupić Twój produkt?
👉
dlaczego ktoś miałby tego nie kupić?
👉
czego obawia się klient przy zakupie?
👉
co nim kieruje?
👉
za co jest w stanie zapłacić duże pieniądze?

Pamiętaj o tym, że najlepiej na te pytania odpowie … Twój klient. Dlatego nie obawiaj się ankiet wśród stałych klientów. Zainspiruje to Ciebie do wielu zmian w opisach produktów – mogę Ci to obiecać.

Wykorzystaj również opinie klientów, rekomendacje i recenzje. Możliwości pokazania opinii jest znacznie więcej niż tylko wystawienie gwiazdek i napisanie kilku banalnych zdań. Możesz poprosić stałych klientów o nagranie krótkiego video. Niech pokażą, jak korzystają z Twojego produktu. Ograniczeniem jest tylko kreatywność. 

Social Proof (społeczny dowód słuszności) to najważniejszy element strony produktowej. Dlatego zadbaj o dodanie przynajmniej trzech różnego rodzaju dowodów społecznego zaufania do Twoich produktów. 

 

Reklama produktowa Google Ads

Strona internetowa Twojego sklepu jest gotowa zgodnie z punktem 1? Czas na pozyskanie potencjalnych klientów. Najszybszym sposobem jest uruchomienie kampanii produktowej w Google Ads. Jest to również jeden z najbardziej rentownych sposobów reklamy w Internecie. 

Przykład reklam produktowych

 

Kampania wyświetla Twoje produkty w wyszukiwarce Google, obok linków sponsorowanych oraz wyników bezpłatnych. Możesz uruchomić dwa rodzaje kampanii Google Shopping:
▶️ kampanię manualną,
▶️ kampanię inteligentną.

Inteligentna kampania produktowa przy spełnieniu kilku warunków przyniesie Ci stały przychód bez znaczącej ingerencji w kampanię. Musisz zadbać o prawidłowe ustawienie kampanii, grup odbiorców, konwersji oraz pliku produktowego. Wymaga to specjalistycznej wiedzy na początku, jednak później przynosi wymierne korzyści. 

Dla sklepów internetowych regularnie uzyskuję zwroty w granicach 500-600%. Kluczowe jest słowo regularnie (zdarzają się zwroty ponad 1500%). Nie zrażaj się niższą rentownością na początku. Google potrzebuje trochę czasu na naukę i optymalizację kampanii. 

 

Linki sponsorowane w wyszukiwarce Google

Kampania linków sponsorowanych (czyli kampania tekstowa) to doskonałe uzupełnienie kampanii produktowych. Reklamy tekstowe wyświetlają się nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania, więc możesz wyprzedzić swoją konkurencję, która jest wyżej dzięki SEO. 

Przykład reklam tekstowych

 

Płacisz dopiero w momencie kliknięcia reklamy. Dokładnie tak samo, jak w przypadku kampanii produktowych. Dzięki temu dostaniesz konkretną informację ile kosztowało Cię pozyskanie potencjalnego klienta. Możesz również obliczyć dokładny zwrot z inwestycji, dzięki wykorzystaniu sekcji e-commerce w Google Analytics. 

Kampanie tekstowe również osiągają wysokie stopy zwrotu (w granicach 500% zwrotu). Możesz kierować klientów na witrynę konkretnego produktu lub całej kategorii. To Ty wybierasz stronę docelową, na którą przejdą użytkownicy po kliknięciu reklamy. 

Kampania tekstowa w Google Ads wymaga jednak stałej obserwacji. Jednorazowe ustawienie reklam nie da Ci świetnych rezultatów w długim terminie (przynajmniej nie tak dobrych, jak w przypadku ciągłej optymalizacji). Musisz na bieżąco sprawdzać koszty kliknięć, wyszukiwane słowa kluczowe, klikalność w reklamy czy działania konkurencji. 

Linki sponsorowane to mimo wszystko kolejna obowiązkowa pozycja dla każdego sklepu internetowego. Również (a może przede wszystkim) dla tych początkujących.

 

Kampanie zasięgowego na Facebooku i Instagramie

Kampania zasięgowe to rozwiązanie dla sklepów, które nie mają pomysłu na przebicie się przez szklany sufit swoich przychodów. Wówczas pomóc może zbudowanie silnej marki sklepu. Najskuteczniej zrobisz to dzięki kampaniom zasięgowym na Facebooku i Instagramie. 

Reklamy w social media to możliwość dotarcia do nowych klientów, którzy aktualnie nie są na etapie poszukiwania naszych produktów. Możesz jednak zbudować zaufanie do Twojej marki. Jeżeli potencjalny klient zapamięta Twoją firmę, to w momencie potrzeby zakupu nie będziesz szukał produktów w Google. Od razu przejdzie na stronę Twojego sklepu. 

Jakie posty publikować, żeby zdobyć serca klientów?
👍 pokazuj korzyści, wynikające z użytkowania Twoich produktów,
👍 eksponuj swoje przewagi konkurencyjne,
👍 podziel się opiniami klientów,
👍 odsłoń kulisy sklepu,
👍 udostępniaj kody rabatowe.

Oczywiście reklamy na Facebooku również wymagają ciągłej obserwacji i optymalizacji. Ważna jest również systematyczność oraz wybór odpowiedniej grupy odbiorców. Możesz o tym poczytać w innym wpisie na moim blogu

 

Remarketing

Remarketing umożliwia kierowanie reklam do osób, które wcześniej odwiedziły stronę internetową Twojego sklepu. Dzięki temu dotrzesz do osób, które są w trakcie dokonywania decyzji zakupowych. Tak samo, jak śledzą Cię lodówki, kiedy szukasz nowej 😉. Działa to według schematu:

1️⃣ Klient wchodzi na stronę sklepu internetowego (np. z płatnej reklamy w Google)

2️⃣ Przeglądarka klienta zostaje dodana do listy odbiorców w Google Ads oraz na Facebooku (jeżeli dokonałeś tych ustawień w menedżerze reklam)

3️⃣ Możesz wyświetlić reklamy na przeglądarce klienta, przez wybrany wcześniej okres.

Reklamy remarketingowe w Google Ads najczęściej przybierają formę reklamy graficznej lub produktowej. Możesz wyświetlać dowolne banery przez określony czas (instrukcję tworzenia grup odbiorców znajdziesz tutaj).

Na Facebooku reklamy remarketingowe wyświetlane są podobnie jak standardowe kampanie. Różnią się tylko wyborem bardziej angażującego celu (np. konwersja) oraz wyborem grupy niestandardowej. O tym również nagrałem video na YouTubie

Remarketing pozwala dotrzeć do klientów, którzy znają już Twoją ofertę i prawdopodobnie rozważali zakup. Bardzo często decyzje zakupowe są podejmowane w ciągu kilku dni. Dlatego warto przypominać klientowi o swoim produkcie, dodając np. kod rabatowy do reklamy graficznej.

 

Influencer Marketing

Dzięki rozwojowi social media możesz wykorzystać tzw. influencerów do zwiększenia przychodów Twojego sklepu. Kim są influencerzy?

Wbrew pozorom Influencer Marketing to nie nowość. Telewizja od zawsze pokazuje znanych ludzi, którzy zachwalają jakiś produkt. Na taką reklamę stać było jednak tylko największe firmy. Media społecznościowe zmieniły sytuację na korzyść mniejszych firm.

Obecnie influencerem nie musi być jedynie Robert Lewandowski czy Kuba Wojewódzki. Autorytetami są również osoby, które posiadają znaczne grono zaangażowanych fanów. Takie osoby również wywierają znaczący wpływ na swoich odbiorców (wśród których często znajdują się Twoi potencjalni klienci). Dzięki temu grupa Twoich klientów już na początku nabierze zaufania do Twojej firmy (dzięki zaufaniu do opinii influencera).

Rezultatem będą skuteczne akcje sprzedażowe. Warto dorzucić dodatkowy kod rabatowy dla danego influencera oraz ustalić wcześniej wszystkie szczegóły akcji. Jeżeli chcesz poznać cały proces tworzenia akcji z influencerem, pobierz e-booka ,,7 skutecznych sposobów pozyskania nowych klientów’’.

 

Zapis do newslettera

Poznaj 7 skutecznych sposobów pozyskiwania nowych klientów. Dołącz do ponad 500 subskrybentów mojego newslettera i otrzymaj darmowego e-booka.

Dodatkowo co tydzień otrzymasz praktyczne wskazówki dotyczące efektywnego marketingu w Internecie.

 

E-mail Marketing

E-mail marketing nie musi być dla Twoich klientów zwykłym spamem! Po pierwsze musisz znać różnicę między mailingiem a newsletterem. Z mojego doświadczenia wynika, że te dwa sposoby dotarcia do klientów bardzo różnią się skutecznością. Musisz odpowiednio poukładać strategię e-mail marketingową, aby uzyskać zamierzony efekt.

Newsletter to regularna wysyłka wartościowych dla klienta informacji. Może to być informacja o nowym wpisie na blogu, ciekawostka związana z Twoimi produktami lub przydatna instrukcja (wskazówka) dotycząca Twoich produktów. Priorytetem jest przekazanie wartości dodanej klientowi.

Mailing ma zazwyczaj na celu sprzedaż. To informacja o sezonowej promocji, kodzie rabatowym lub nowym produkcie. Celem mailingu jest konkretna sprzedaż, a nie tylko wizyta na stronie internetowej.

Sztuka polega na skutecznym połączeniu tych dwóch form e-mail marketingu. Nie daj poczuć klientowi, że jest zasypywany bezwartościowymi wiadomościami. Niech większość e-maili będzie w formie newslettera. Wówczas sprzedaż będzie rosła jako skutek uboczny zbudowanego zaufania.

 

Znajdź optymalne rozwiązanie

Sztuka stabilnej sprzedaży polega na wykorzystaniu optymalnego rozwiązania dla Twojego sklepu. Konieczne będą testy wszystkich wskazanych wyżej narzędzi. Każde z nich może przynieść Ci wzrost przychodów📈

Rentowność poszczególnych narzędzi sprawdzaj przy użyciu Google Analytics. Kluczem jest prawidłowa konfiguracja tego narzędzia (w połączeniu z Google Tag Managerem, mapami cielnymi oraz UTM-ami). Niestety bardzo rzadko spotykam u klientów poprawnie ustawione konto Analytics… Podstawowe ustawienia zniekształcają obraz ruchu na sklepie. Brak tam również pełnych możliwości analizy.

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej (również o analizie) mam dla Ciebie darmowy bonus.

Możesz pobrać praktycznego e-booka ,,7 skutecznych sposobów pozyskania nowych klientów’’ – kliknij tutaj.

 

Komentarze
Komentarze

Proponowane artykuły

17 grudnia 2020

Nauka marketingu w 3 krokach

Nauka marketingu to dla Ciebie czarna magia? Może dopiero zaczynasz przygodę z marketingiem? A może poszukujesz lepszych sposobów na pozyskiwanie nowych klientów? W dzisiejszym...
14 grudnia 2020

Prawo w marketingu

Czy przy prowadzeniu działań marketingowych warto zerkać na przepisy prawa? Jeśli tak, to na jakie? Na co szczególnie uważać, a które problemy są wyolbrzymione?...
3 grudnia 2020

Jak zbudować skuteczny lejek sprzedaży?

Jak zbudować skuteczny lejek sprzedaży? Czy warto zainteresować się tą taktyką? Jak wybrać narzędzia marketingowe?