Strategia13 czerwca 2022

Strategia marketingowa - dlaczego jest tak ważna?

Strategia marketingowa to wciąż enigmatyczny temat wśród wielu przedsiębiorców, a nawet marketerów. Zaniedbanie procesu strategicznego skutkuje chaosem marketingowym, brakiem wyników biznesowych i przepalaniem budżetów. 

Dlaczego warto pochylić się nad tematem strategii marketingowej? W tym artykule wyjaśnię w 7 punktach dlaczego strategia marketingowa jest tak ważna.

Ten artykuł możesz też ,,obejrzeć’’ w ramach cyklu Strategiczne Piątki na moim kanale YouTube:

1. Zdefiniowanie celów strategicznych

Strategia marketingowa pozwala na jasne zdefiniowanie celów marketingowych. Bardzo często działania prowadzone są bez konkretnego i mierzalnego celu. A to absolutna podstawa do wyznaczenia kanałów i budżetu marketingowego. Proces strategiczny pozwala skonkretyzować cele, i tym samym plany marketingowe.

 

2. Spójność wizualna i komunikacyjna

Zdefiniowanie strategii marki pozwala na zachowanie spójności komunikacji, a także na określenie identyfikacji wizualnej marki. Dzięki temu unikniemy zagrożenia związanego z ciągłymi zmianami komunikatów. A to niestety bardzo częsty problem, który zabija długoterminowe efekty marketingu.

 

3. Założenia bazują na realnych danych rynkowych

Każdy proces budowania strategii marketingowej powinien rozpocząć się od badań. Analiza marketingu konkurencji, badania podłoża emocjonalnego potencjalnych klientów oraz ich motywacji do zakupu to klucz do znalezienia odpowiedzi na kluczowe pytania. Dzięki temu bazujemy na informacjach z rynku, a nie na instynkcie własnym lub doradców.

 

4. Wyznacza standard pracy dla wykonawców

Strategia marketingowa to drogowskaz, który pozwala zachować ciągłość i spójność marketingu. Jest to przydatne zwłaszcza wtedy, kiedy zachodzi spora rotacja w wykonawcach działań marketingowych. Często przy zmianach pracowników lub agencji większość dotyczasowych prac jest porzucana. To sprawia, że każdorazowo zaczynamy prawie od zera. Mając spisane założenia strategiczne, możemy udostępnić je wykonawcom. Dzięki temu zachowamy spójność działań.

 

5. Łatwiejsza sprzedaż, wyższa marża

Konsekwentne działanie prowadzi zazwyczaj do zbudowania konkretnego obrazu naszej marki w umysłach potencjalnych klientów. Budujemy także zaufanie, co bezpośrednio przekłada się na łatwiejszą sprzedaż oraz wyższą marżę. Będąc rozpoznawalną marką (a taki jest cel strategii) możemy sobie pozwolić na wyższe ceny w stosunku do konkurencji. Twoi handlowcy także będą Ci wdzięczni, jeśli Twoja marka będzie cieszyła się dużo większym zaufaniem, niż konkurencja.

 

6. Wyższa lojalność klientów

Powyższe aspekty prowadzą także do wyższej lojalizacji klientów. Klient, który ufa marce jeszcze przed zakupem jest dużo bardziej skłonny do pozostania przy marce także po zakupie. Zastosowanie ma tutaj tzw. psychologiczna reguła zaangażowania.  

 

7. Zdefiniowane kanały marketingowe i budżety

Strategia marketingowa to także jasno określone kanały marketingowe i budżety, które trzeba na dany kanał marketingowy przeznaczyć. To pozwala na zaplanowanie wydatków na marketing, co na pewno uszczęśliwi dział finansowy w Twojej firmie. 

 

Strategia marketingowa to przede wszystkim poukładanie marketingu w skuteczny ekosystem na podstawie analizy rynkowej. W tym zdaniu zawiera się w zasadzie cała argumentacja za tym, aby stworzyć strategię marketingową.

 

Chcesz zbudować strategię marketingową dla Twojej firmy?

🔹 Zadzwoń: 506 600 626

🔹 Odwiedź stronę mojej agencji: www.dcmarketing.pl

 

Komentarze
Komentarze

Proponowane artykuły

13 czerwca 2022

Strategia marketingowa – dlaczego jest tak ważna?

Dlaczego warto pochylić się nad tematem strategii marketingowej? W tym artykule wyjaśnię w 7 punktach dlaczego strategia marketingowa jest tak ważna.
30 maja 2022

Storytelling – jak robić to dobrze?

W bardzo wielu miejscach można przeczytać, że koniecznie trzeba wykorzystywać model storytellingu w komunikacji marketingowej. Mało jest jednak miejsc, w których krok po kroku...
16 maja 2022

3-krotny wzrost przychodów w rok, dzięki strategii marketingowej

Case study - Strategia marketingowa dla marki Joanny Węglarz