Strategia marketingowa krok po kroku
Jak stworzyć strategię marketingową? Dlaczego warto opracować dokument strategiczny? Jak wygląda strategia marketingowa krok po kroku?
W dzisiejszym odcinku Strategicznego Piątku pokazuję, dlaczego jakie elementy zawiera strategia marketingowa (według metodyki mojej i mojego zespołu). Pokazuję, jak zacząć działać strategicznie w Twoim biznesie.
🗣 Zanim przejdę do tematu przypomnę czym jest cykl ,,Strategiczne Piątki”.
Stworzyłem ten projekt dla właścicieli firm i osób, które dopiero chcą rozwinąć własny biznes. ALE jest to cykl nieco inny od pozostałych biznesowych programów. Tutaj mówimy o działaniu strategicznym. Ja oraz goście mojego programu rozmawiamy o strategiach biznesowych z zakresu:
- marketingu
- sprzedaży
- zarządzania
Link do pierwszego odcinka tutaj: dawidczoska.pl/strategia-marketingowa-argumenty/
Link do drugiego odcinka (z Kingą Bobrowską) tutaj: https://dawidczoska.pl/reklama-na-facebooku-strategicznie/
W każdy piątek o 18:00 będę publikował nowe odcinki na YouTube oraz na moim blogu. Zachęcam do ustawienia powiadomień oraz subskrypcji kanału – możesz to zrobić tutaj: kanał YouTube.
Strategia marketingowa krok po kroku
Mam dla Ciebie wersję video. Poniżej znajdziesz też elementy Marketingowej Strategii Pozyskiwania Klientów.
Poznaj cały proces tworzenia Marketingowej Strategii Pozyskiwania Klientów. Opisuję go w mojej najnowszej publikacji.
📕 Pobierz bezpłatnego E-BOOKA ,,3 kroki do zwiększenia przychodów Twojej firmy”: https://dawidczoska.pl/ebook/
Jak stworzyć strategię marketingową?
Strategia marketingowa ma na celu:
– ochronę przed chaotycznymi decyzjami pod wpływem emocji,
– wyznaczenie kierunku Twojej działalności,
– ułatwić zachowanie spójności wizualnej i komunikacyjnej,
– ułatwić sprzedaż,
– zwiększenie marży,
– zdefiniowanie budżetu marketingowego.
Więcej argumentów za strategią marketingową odnajdziesz w pierwszym odcinku Strategicznych Piątków: dawidczoska.pl/strategia-marketingowa-argumenty/
Jak zatem stworzyć strategię marketingową? Jakie elementy wchodzą w skład takiego procesu?
1. Etap badawczy
-Badanie Satysfakcji Klientów
-Analiza marketingu konkurencji
-Analiza motywacji do zakupu
-Analiza podłoża emocjonalnego klientów
-Zdefiniowanie celów strategicznych
-Rynkowe mapy percepcji
2. Etap brandingu
-Misja firmy oraz złoty krąg
-Przewagi konkurencyjne
–Reason to believe
-Archetypy marki
-Strategia komunikacji
-Identyfikacja wizualna
3. Etap lejka sprzedażowego
-Lejek sprzedażowy
-Wybór narzędzi marketingowych
-Plany komunikacji
-Procedury marketingowe
-System analityki
-Wdrożenie zmian
Wszystkie elementy omawiam w dzisiejszym odcinku, który możesz zobaczyć poniżej:
📕 Bezpłatnego e-booka możesz pobrać tutaj: https://dawidczoska.pl/ebook/
Skontaktuj się w sprawie Twojej strategii:
📩 czoska.marketing@gmail.com
Za tydzień o 18:00 pierwszy wywiad z ekspertem. Warto subskrybować kanał na YouTube i ustawić powiadomienia o nowych odcinkach 🔔
Działamy!