Marketing19 listopada 2020

Strategia marketingowa krok po kroku

Jak stworzyć strategię marketingową? Dlaczego warto opracować dokument strategiczny? Jak wygląda strategia marketingowa krok po kroku?
W dzisiejszym odcinku Strategicznego Piątku pokazuję, dlaczego jakie elementy zawiera strategia marketingowa (według metodyki mojej i mojego zespołu). Pokazuję, jak zacząć działać strategicznie w Twoim biznesie.

🗣 Zanim przejdę do tematu przypomnę czym jest cykl ,,Strategiczne Piątki”.

Stworzyłem ten projekt dla właścicieli firm i osób, które dopiero chcą rozwinąć własny biznes. ALE jest to cykl nieco inny od pozostałych biznesowych programów. Tutaj mówimy o działaniu strategicznym. Ja oraz goście mojego programu rozmawiamy o strategiach biznesowych z zakresu:

  • marketingu
  • sprzedaży
  • zarządzania

Link do pierwszego odcinka tutaj: dawidczoska.pl/strategia-marketingowa-argumenty/
Link do drugiego odcinka (z Kingą Bobrowską) tutaj: https://dawidczoska.pl/reklama-na-facebooku-strategicznie/

W każdy piątek o 18:00 będę publikował nowe odcinki na YouTube oraz na moim blogu. Zachęcam do ustawienia powiadomień oraz subskrypcji kanału – możesz to zrobić tutaj: kanał YouTube.

 

Strategia marketingowa krok po kroku

Mam dla Ciebie wersję video. Poniżej znajdziesz też elementy Marketingowej Strategii Pozyskiwania Klientów.

 

 

Poznaj cały proces tworzenia Marketingowej Strategii Pozyskiwania Klientów. Opisuję go w mojej najnowszej publikacji.
📕 Pobierz bezpłatnego E-BOOKA ,,3 kroki do zwiększenia przychodów Twojej firmy”: https://dawidczoska.pl/ebook/

 

Jak stworzyć strategię marketingową?

Strategia marketingowa ma na celu:
– ochronę przed chaotycznymi decyzjami pod wpływem emocji,
– wyznaczenie kierunku Twojej działalności,
– ułatwić zachowanie spójności wizualnej i komunikacyjnej,
– ułatwić sprzedaż,
– zwiększenie marży,
– zdefiniowanie budżetu marketingowego.

Więcej argumentów za strategią marketingową odnajdziesz w pierwszym odcinku Strategicznych Piątków: dawidczoska.pl/strategia-marketingowa-argumenty/

Jak zatem stworzyć strategię marketingową? Jakie elementy wchodzą w skład takiego procesu?

1. Etap badawczy

-Badanie Satysfakcji Klientów

-Analiza marketingu konkurencji

-Analiza motywacji do zakupu

-Analiza podłoża emocjonalnego klientów

-Zdefiniowanie celów strategicznych

-Rynkowe mapy percepcji

2. Etap brandingu

-Misja firmy oraz złoty krąg

-Przewagi konkurencyjne

Reason to believe

-Archetypy marki

-Strategia komunikacji

-Identyfikacja wizualna

3. Etap lejka sprzedażowego

-Lejek sprzedażowy

-Wybór narzędzi marketingowych

-Plany komunikacji

-Procedury marketingowe

-System analityki

-Wdrożenie zmian

 

Wszystkie elementy omawiam w dzisiejszym odcinku, który możesz zobaczyć poniżej:

 

 

📕 Bezpłatnego e-booka możesz pobrać tutaj: https://dawidczoska.pl/ebook/

Skontaktuj się w sprawie Twojej strategii:
📩 czoska.marketing@gmail.com

Za tydzień o 18:00 pierwszy wywiad z ekspertem. Warto subskrybować kanał na YouTube i ustawić powiadomienia o nowych odcinkach 🔔

Działamy!

Komentarze
Komentarze

Proponowane artykuły

17 grudnia 2020

Nauka marketingu w 3 krokach

Nauka marketingu to dla Ciebie czarna magia? Może dopiero zaczynasz przygodę z marketingiem? A może poszukujesz lepszych sposobów na pozyskiwanie nowych klientów? W dzisiejszym...
14 grudnia 2020

Prawo w marketingu

Czy przy prowadzeniu działań marketingowych warto zerkać na przepisy prawa? Jeśli tak, to na jakie? Na co szczególnie uważać, a które problemy są wyolbrzymione?...
3 grudnia 2020

Jak zbudować skuteczny lejek sprzedaży?

Jak zbudować skuteczny lejek sprzedaży? Czy warto zainteresować się tą taktyką? Jak wybrać narzędzia marketingowe?