Marketing19 listopada 2020

Strategia marketingowa krok po kroku

Jak stworzyć strategię marketingową? Dlaczego warto opracować dokument strategiczny? Jak wygląda strategia marketingowa krok po kroku?
W dzisiejszym odcinku Strategicznego Piątku pokazuję, dlaczego jakie elementy zawiera strategia marketingowa (według metodyki mojej i mojego zespołu). Pokazuję, jak zacząć działać strategicznie w Twoim biznesie.

🗣 Zanim przejdę do tematu przypomnę czym jest cykl ,,Strategiczne Piątki”.

Stworzyłem ten projekt dla właścicieli firm i osób, które dopiero chcą rozwinąć własny biznes. ALE jest to cykl nieco inny od pozostałych biznesowych programów. Tutaj mówimy o działaniu strategicznym. Ja oraz goście mojego programu rozmawiamy o strategiach biznesowych z zakresu:

  • marketingu
  • sprzedaży
  • zarządzania

Link do pierwszego odcinka tutaj: dawidczoska.pl/strategia-marketingowa-argumenty/
Link do drugiego odcinka (z Kingą Bobrowską) tutaj: https://dawidczoska.pl/reklama-na-facebooku-strategicznie/

W każdy piątek o 18:00 będę publikował nowe odcinki na YouTube oraz na moim blogu. Zachęcam do ustawienia powiadomień oraz subskrypcji kanału – możesz to zrobić tutaj: kanał YouTube.

 

Strategia marketingowa krok po kroku

Mam dla Ciebie wersję video. Poniżej znajdziesz też elementy Marketingowej Strategii Pozyskiwania Klientów.

 

 

Poznaj cały proces tworzenia Marketingowej Strategii Pozyskiwania Klientów. Opisuję go w mojej najnowszej publikacji.
📕 Pobierz bezpłatnego E-BOOKA ,,3 kroki do zwiększenia przychodów Twojej firmy”: https://dawidczoska.pl/ebook/

 

Jak stworzyć strategię marketingową?

Strategia marketingowa ma na celu:
– ochronę przed chaotycznymi decyzjami pod wpływem emocji,
– wyznaczenie kierunku Twojej działalności,
– ułatwić zachowanie spójności wizualnej i komunikacyjnej,
– ułatwić sprzedaż,
– zwiększenie marży,
– zdefiniowanie budżetu marketingowego.

Więcej argumentów za strategią marketingową odnajdziesz w pierwszym odcinku Strategicznych Piątków: dawidczoska.pl/strategia-marketingowa-argumenty/

Jak zatem stworzyć strategię marketingową? Jakie elementy wchodzą w skład takiego procesu?

1. Etap badawczy

-Badanie Satysfakcji Klientów

-Analiza marketingu konkurencji

-Analiza motywacji do zakupu

-Analiza podłoża emocjonalnego klientów

-Zdefiniowanie celów strategicznych

-Rynkowe mapy percepcji

2. Etap brandingu

-Misja firmy oraz złoty krąg

-Przewagi konkurencyjne

Reason to believe

-Archetypy marki

-Strategia komunikacji

-Identyfikacja wizualna

3. Etap lejka sprzedażowego

-Lejek sprzedażowy

-Wybór narzędzi marketingowych

-Plany komunikacji

-Procedury marketingowe

-System analityki

-Wdrożenie zmian

 

Wszystkie elementy omawiam w dzisiejszym odcinku, który możesz zobaczyć poniżej:

 

 

📕 Bezpłatnego e-booka możesz pobrać tutaj: https://dawidczoska.pl/ebook/

Skontaktuj się w sprawie Twojej strategii:
📩 czoska.marketing@gmail.com

Za tydzień o 18:00 pierwszy wywiad z ekspertem. Warto subskrybować kanał na YouTube i ustawić powiadomienia o nowych odcinkach 🔔

Działamy!

Komentarze
Komentarze

Proponowane artykuły

27 listopada 2020

Strategia sprzedaży vs strategia marketingowa

Jak wygląda strategia sprzedaży? Czego unikać przy sprzedaży? Jak pogodzić dział marketingu i dział sprzedaży? Czym jest lejek sprzedażowy?
19 listopada 2020

Strategia marketingowa krok po kroku

Jak stworzyć strategię marketingową? Dlaczego warto opracować dokument strategiczny? Jak wygląda strategia marketingowa krok po kroku?
12 listopada 2020

Reklama na Facebooku – jak działać strategicznie?

Czy reklama na Facebooku ma coś wspólnego z działaniem strategicznym? Przecież tyle elementów kampanii ciągle się zmienia, prowadzimy też sporo testów. Jak w tym...