Marketing27 listopada 2020

Strategia sprzedaży vs strategia marketingowa

Jak wygląda strategia sprzedaży? Czego unikać przy sprzedaży? Jak pogodzić dział marketingu i dział sprzedaży? Czym jest lejek sprzedażowy?

Gościem dzisiejszego odcinka Strategicznych Piątków jest Marta Woźny-Tomczak. Właścicielka firmy Personia opowiedziała o strategiach sprzedażowych oraz o tym, jak odnaleźć synergię z marketingiem.

🗣 Zanim przejdę do tematu przypomnę czym jest cykl ,,Strategiczne Piątki”.

Stworzyłem ten projekt dla właścicieli firm i osób, które dopiero chcą rozwinąć własny biznes. ALE jest to cykl nieco inny od pozostałych biznesowych programów. Tutaj mówimy o działaniu strategicznym. Ja oraz goście mojego programu rozmawiamy o strategiach biznesowych z zakresu:

  • marketingu
  • sprzedaży
  • zarządzania

Link do pierwszego odcinka tutaj: dawidczoska.pl/strategia-marketingowa-argumenty/

W każdy piątek o 18:00 będę publikował nowe odcinki na YouTube oraz na moim blogu. Zachęcam do ustawienia powiadomień oraz subskrypcji kanału – możesz to zrobić tutaj: kanał YouTube

 

Strategia sprzedaży vs strategia marketingowa

Mam dla Ciebie wersję video. Poniżej znajdziesz też listę tematów, które poruszyliśmy w trakcie rozmowy.

 

Jak odnaleźć synergię pomiędzy strategią sprzedaży a marketingiem?

W wielu firmach często byłem świadkiem konfliktu na linii sprzedaż <-> marketing. Dział sprzedaży niestety często rywalizował z działem marketingu o względy Zarządu lub własny udział w rosnących przychodach firmy. Handlowcy twierdzą, że dzięki nim firma zarabia i to oni dopinają sprzedaż z klientami. Marketingowcy natomiast twierdzą, że to dzięki nim dział sprzedaży ma z kim rozmawiać.

W tej rozmowie szukamy rozwiązań, które pozwalają odnaleźć synergię pomiędzy tymi marketingiem a sprzedażą.

  1. Marketing vs sprzedaż. Lepiej zainwestować w najlepszych handlowców czy w najlepszych marketingowców? Jakie są Twoje doświadczenia? Marketing czy sprzedaż?
  2. Jak można zaplanować sprzedaż? Czy jest jakiś proces/plan, który może mi pomóc w zaplanowaniu sprzedaży? Przecież każda rozmowa sprzedażowa jest inna, zmienia się klient/konkurencja/jego gotowość do zakupu… Jak w tych warunkach działać strategicznie? Co mogę zaplanować przed rozmową sprzedażową?
  3. Co uważasz o badaniu potrzeb/motywacji do zakupu/podłoża emocjonalnego klientów? Jak to wygląda w polskich firmach? Ja w marketingu obserwuję niedocenianie badania potencjalnych klientów… Przy nawiązywaniu współpracy strategicznej klienci często są w szoku jakie informacje można wyciągnąć od klientów zwykłymi pytaniami. To pokazuje, że nadal nie wiele firm korzysta z wiedzy, która praktycznie leży na ulicy. Jak Ty, jako doświadczony sprzedawca, podchodzisz do badania tego, co drzemie w umysłach klientach?
  4. W marketingu unikamy (przynajmniej w przypadku moich klientów) rozdawania rabatów/promocji/itd… Chcemy za wszelką cenę uniknąć zakładania kotwicy cenowej zbyt nisko. Zabijamy przecież wtedy naszą marżę! Jak do tego podejść w trakcie sprzedaży, kiedy chcemy domknąć sprzedaż? Wiele handlowców wykorzystuje wówczas rabaty jako sposób na przekonanie klienta.. Co Ty o tym myślisz?
  5. Jaka jest alternatywa zatem na dopięcie sprzedaży? Co jeśli nie rabaty? W marketingu jest podobnie – co jeśli nie będziemy najtańsi? Jak inaczej zawalczyć o klienta? No właśnie – jakie alternatywy mamy przy domykaniu sprzedaży?
  6. Pytanie od widza: Prowadzę małą firmę usługową. Nie czuję się jednak jako sprzedawca… Czy powinienem zatrudnić handlowca, czy jednak postawić na szkolenie swojej osoby?

 

👉 Jeżeli potrzebujesz wsparcia w zakresie sprzedaży odwiedź stronę Marty: https://www.personia.pl/. Sam wielokrotnie korzystałem z Jej szkoleń!

 

Działamy!

Komentarze
Komentarze

Proponowane artykuły

16 maja 2022

3-krotny wzrost przychodów w rok, dzięki strategii marketingowej

Case study - Strategia marketingowa dla marki Joanny Węglarz
5 maja 2022

Grupa docelowa – co musisz o niej wiedzieć?

Wiedza o grupie docelowej przekłada się na efektywność marketingu. Dlaczego zatem tak często informacje o grupie docelowej są traktowane jako przykry obowiązek?
20 kwietnia 2022

Jak zbudować zaufanie do marki?

Klient, który ma zaufanie do marki jest dużo bardziej skłonny do zakupu. Taki klient wykazuje też dużo większą lojalność wobec marki. W jaki sposób...