Strategia sprzedaży vs strategia marketingowa
Jak wygląda strategia sprzedaży? Czego unikać przy sprzedaży? Jak pogodzić dział marketingu i dział sprzedaży? Czym jest lejek sprzedażowy?
Gościem dzisiejszego odcinka Strategicznych Piątków jest Marta Woźny-Tomczak. Właścicielka firmy Personia opowiedziała o strategiach sprzedażowych oraz o tym, jak odnaleźć synergię z marketingiem.
🗣 Zanim przejdę do tematu przypomnę czym jest cykl ,,Strategiczne Piątki”.
Stworzyłem ten projekt dla właścicieli firm i osób, które dopiero chcą rozwinąć własny biznes. ALE jest to cykl nieco inny od pozostałych biznesowych programów. Tutaj mówimy o działaniu strategicznym. Ja oraz goście mojego programu rozmawiamy o strategiach biznesowych z zakresu:
- marketingu
- sprzedaży
- zarządzania
Link do pierwszego odcinka tutaj: dawidczoska.pl/strategia-marketingowa-argumenty/
W każdy piątek o 18:00 będę publikował nowe odcinki na YouTube oraz na moim blogu. Zachęcam do ustawienia powiadomień oraz subskrypcji kanału – możesz to zrobić tutaj: kanał YouTube
Strategia sprzedaży vs strategia marketingowa
Mam dla Ciebie wersję video. Poniżej znajdziesz też listę tematów, które poruszyliśmy w trakcie rozmowy.
Jak odnaleźć synergię pomiędzy strategią sprzedaży a marketingiem?
W wielu firmach często byłem świadkiem konfliktu na linii sprzedaż <-> marketing. Dział sprzedaży niestety często rywalizował z działem marketingu o względy Zarządu lub własny udział w rosnących przychodach firmy. Handlowcy twierdzą, że dzięki nim firma zarabia i to oni dopinają sprzedaż z klientami. Marketingowcy natomiast twierdzą, że to dzięki nim dział sprzedaży ma z kim rozmawiać.
W tej rozmowie szukamy rozwiązań, które pozwalają odnaleźć synergię pomiędzy tymi marketingiem a sprzedażą.
- Marketing vs sprzedaż. Lepiej zainwestować w najlepszych handlowców czy w najlepszych marketingowców? Jakie są Twoje doświadczenia? Marketing czy sprzedaż?
- Jak można zaplanować sprzedaż? Czy jest jakiś proces/plan, który może mi pomóc w zaplanowaniu sprzedaży? Przecież każda rozmowa sprzedażowa jest inna, zmienia się klient/konkurencja/jego gotowość do zakupu… Jak w tych warunkach działać strategicznie? Co mogę zaplanować przed rozmową sprzedażową?
- Co uważasz o badaniu potrzeb/motywacji do zakupu/podłoża emocjonalnego klientów? Jak to wygląda w polskich firmach? Ja w marketingu obserwuję niedocenianie badania potencjalnych klientów… Przy nawiązywaniu współpracy strategicznej klienci często są w szoku jakie informacje można wyciągnąć od klientów zwykłymi pytaniami. To pokazuje, że nadal nie wiele firm korzysta z wiedzy, która praktycznie leży na ulicy. Jak Ty, jako doświadczony sprzedawca, podchodzisz do badania tego, co drzemie w umysłach klientach?
- W marketingu unikamy (przynajmniej w przypadku moich klientów) rozdawania rabatów/promocji/itd… Chcemy za wszelką cenę uniknąć zakładania kotwicy cenowej zbyt nisko. Zabijamy przecież wtedy naszą marżę! Jak do tego podejść w trakcie sprzedaży, kiedy chcemy domknąć sprzedaż? Wiele handlowców wykorzystuje wówczas rabaty jako sposób na przekonanie klienta.. Co Ty o tym myślisz?
- Jaka jest alternatywa zatem na dopięcie sprzedaży? Co jeśli nie rabaty? W marketingu jest podobnie – co jeśli nie będziemy najtańsi? Jak inaczej zawalczyć o klienta? No właśnie – jakie alternatywy mamy przy domykaniu sprzedaży?
- Pytanie od widza: Prowadzę małą firmę usługową. Nie czuję się jednak jako sprzedawca… Czy powinienem zatrudnić handlowca, czy jednak postawić na szkolenie swojej osoby?
👉 Jeżeli potrzebujesz wsparcia w zakresie sprzedaży odwiedź stronę Marty: https://www.personia.pl/. Sam wielokrotnie korzystałem z Jej szkoleń!
Działamy!