Facebook Ads7 marca 2022

Zainteresowania w reklamach na Facebooku - zaawansowane możliwości wyszukiwania

Dzięki algorytmom i szerokiej wiedzy o użytkownikach Facebook zdobył sporą przewagę nad innymi systemami reklamowymi. Między innymi w zakresie kierowania reklam na podstawie zainteresowań użytkowników. W jaki sposób możesz wykorzystać zaawansowane możliwości targetowania odbiorców po zainteresowaniach? O tym piszę w tym artykule.

 

Zainteresowania w reklamach na Facebooku

Kiedy tworzysz nową grupę odbiorców zapewne przy doborze zainteresowań korzystasz z jednej z dwóch opcji:

  • wyszukujesz zainteresowania z opcji ,,przegląd’’,
  • wpisujesz zainteresowania ręcznie w pasek wyszukiwarki.

I jest to dobra praktyka, o ile stanowi pierwszy krok przy doborze zainteresowań. Po wyborze 2-3 zainteresowań koniecznie przejdź do bardziej zaawansowanych sposobów doboru zainteresowań.

 

Wykorzystaj opcje ,,propozycje’’

Po wpisaniu lub wybraniu z przeglądu dwóch lub trzech zainteresowań kliknij opcję ,,propozycje’’.

Odnajdziesz tam zainteresowania, których brakuje w przeglądzie. Ciężko też samodzielnie wymyślić pewne zainteresowania. Właśnie dlatego ta opcja jest kopalnią bardzo ciekawych opcji targetowania.

 

Jak zbudować grupę odbiorców?

Przy tworzeniu grupy odbiorców w oparciu o zainteresowania kieruj się jeszcze kilkoma praktykami:

👉 Wykorzystuj wąskie zainteresowania, czyli takie które mają stosunkowo mniejszy rozmiar. Sprawdzaj rozmiary danych zainteresowań w okienku po prawej stronie. Wybieraj te, które mają najmniejsze rozmiary.

👉 W jednej grupie odbiorców wykorzystaj maksymalnie 5 zainteresowań, najlepiej 2-3. Przy większej liczbie zainteresowań grupa zazwyczaj jest zbyt szeroka lub po prostu słabo przemyślana. Alternatywą jest zawężanie grupy odbiorców poprzez dwie grupy zainteresowań. Na przykład, gdybym chciał dotrzeć do administratorów stron na Facebooku, którzy wykazują zainteresowanie marketingiem mógłbym stworzyć taką grupę:

👉 Możesz też skorzystać z opcji wykluczenia. Zastanów się, kto na pewno nie jest Twoim klientem. Gdybym chciał dotrzeć do osób zainteresowanych marketingiem, ale takich, którzy nie prowadzą własnej firmy to mógłbym ustawić na przykład taką grupę:

 

Pamiętaj o każdej praktyce z tego artykułu, a Twoje grupy będą bardziej przemyślane. Zainteresowania w reklamach na Facebooku powinny być pochodną założeń dotyczących grupy docelowej. Kluczowe jak zawsze są założenia strategii marketingowej.

 

Do przeczytania!

Komentarze
Komentarze

Proponowane artykuły

16 maja 2022

3-krotny wzrost przychodów w rok, dzięki strategii marketingowej

Case study - Strategia marketingowa dla marki Joanny Węglarz
5 maja 2022

Grupa docelowa – co musisz o niej wiedzieć?

Wiedza o grupie docelowej przekłada się na efektywność marketingu. Dlaczego zatem tak często informacje o grupie docelowej są traktowane jako przykry obowiązek?
20 kwietnia 2022

Jak zbudować zaufanie do marki?

Klient, który ma zaufanie do marki jest dużo bardziej skłonny do zakupu. Taki klient wykazuje też dużo większą lojalność wobec marki. W jaki sposób...